Gisteren een lange dag - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Tineke Timmer-Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Gisteren een lange dag - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Tineke Timmer-Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Gisteren een lange dag

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

05 April 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Gisteren veel in de bus gezeten. Wel veel gezien. Mooie huizen, hutjes en Mandela huisjes. Deze huisjes krijgen de mensen gratis en daar heeft Mandela voor gezorgd, dus vandaar de naam.
Het landschap veranderde steeds. Glooiende vergezichten, met gras, dan weer met bomen en struiken. Je hoefde je niet te vervelen. Vriendelijk bevolking. Overal zwaaien de mensen en kinderen. Schitterend.
Er wordt veel aan de weg gewerkt. Ontzettend veel mensen op een klein stukje aan het werk. De één houdt de schep vast, de ander kijkt ernaar, de volgende doet zijn ogen dicht. Een stop licht bij de werkzaamheden gebruiken ze niet. Er staan een vrouw met een bord. Stop of to go. Alleen al zo kijken naar het dagelijks leven is leuk. Gisteren in een Mandela museum geweest. Stelde niet veel voor. In de verte zagen we zijn laatste huis. Daar is hij ook begraven. Van de weg af kan je het bijna niet zien. Er is nog een museum maar dat is momenteel niet open omdat de familie ruzie maakt over de verdeling van de erfenis. Jammer dus.
Op vrijdag doen de mensen hier de grote boodschappen. Ze staan dan in een lange rij voor de pinautomaat. Er kunnen wel 30 mensen in zo'n rij staan. Normaal passen er 5 mensen in een auto maar we hebben auto`s gezien met wel 9 en dan ook nog eens afgeladen met boodschappen. Schitterend om te zien.

• 05 April 2014 - 20:13

Karin:

Lieve Joop en Tien,
    Kijk iedere dag uit naar jullie verslag....
    Super hoor net zoals de foto's.
    Voor mij herkenbaar !!
    Veel plezier,verhalen en foto's!!

Dikke kus..

• 06 April 2014 - 11:29

Greet:

Lieve Joop en Tineke,

Fijn om je even gesproken te hebben, heb al eens eerder gereageerd, zie dat bericht niet terug. Zo herkenbaar, als ik het weer kan ligt mijn hart in ZA en ga ik er nog eens heen!geniet nog van je laatste week! Groetjes, Greet

• 06 April 2014 - 14:43

Wilma:

Hallo Tineke en joop
    Eindelijk heb ik het door hoe het moet.
    Wat leuk jullie verslagen en wat een mooie foto.s, wat een belevenis!!!!
    Geniet er van! Liefs Wilma en Ed